„Top ľudia s DNA vašej firmy sú základ“, hovorí Šimon Šicko z Pixel Federation

Startup or Shutdown je unikátny formát podujatia, ktorý okrem jedinečnej príležitosti pre networking medzi startupmi a finančnými riaditeľmi ponúka i zaujímavý obsah. Program sme poriadne napratali. Okrem prezentácií a diskusií vás čaká  aj súťaž 10 vybraných startupov v QUICK PITCH či praktické rady, ako sa posunúť od eufórie k racionálnemu biznis plánu.

Nedávno sme sa rozprávali so Šimonom Šickom, ktorý je  CEO v Pixel Federation a ktorý sa s nami podelil o svoje postrehy.

Šimon, aké máš očakávania od spojenia konferencie Startup or Shutdown s konferenciou CFO Fórum?

Prínos vidím hlavne v premostení skúseností z praxe na začínajúcich startapistov a malé startupy. U nás v „industry“ sa hovorí „fail harder“ , ale to sa nemusí diať za každú cenu. Verím, že práve takéto akcie pomôžu mladým „failovať“ menej.

Na konferencii budeš okrem iného súčasťou panelovej diskusie. Na čo sa chceš predovšetkým zamerať?

Aby som pri Marekovi Rosovi (pozn. Marek Rosa je CEO v CTO at GoodAl and Keen Software House) nevyzeral ako „kinder ITčkár“. Ale nie, teraz vážne. Predpokladám, že ľudí môžu zaujímať nástrahy, s ktorými sme sa ako startup stretli, a tiež to, ako sme sa s nimi vysporiadali pri budovaní firmy.

Čo by si chcel, aby si startupisti odniesli z tohto podujatia?

Na konferenciách mám zásadu, že chcem vyskúšať aplikovať aspoň jednu vec alebo urobiť aspoň jeden kvalitný network.

Firmy často hľadajú finančných riaditeľov, ktorí majú širšie obchodné chápanie a podnikateľský nadhľad. Aká je teda úloha vášho CFO v manažmente spoločnosti? Do akej miery mu podľa Teba spoločnosť poskytuje priestor byť  biznis partnerom a poradcom pre top manažment?

Zaujímavé je, že Pixel Federation nemá CFO. Máme COO, ktorý zastrešuje aj financie a potom senior finančnú manažérku. Vyplýva to z podstaty nášho biznisu a toku peňazí z B2B.

A teraz troška o inej téme. Aké sú Tvoje KPIs vo firme?

Podľa mňa riadenie firmy zahŕňa dve kategórie. 1. Kultúru a procesy, kde sú našimi KPIs férovosť a transparentnosť. 2. Projekty a víziu s KPIs modelu, v ktorom podnikáme t.j. (ARM) akvizícia, retencia, monetizácia. Akvizícia tu reprezentuje marketingovú stratégiu, retencia kreativitu a monetizácia finančnú stránku.

Aké boli Tvoje skúsenosti s prechodom z malej firmy na “korporátnu” kultúru – v zmysle zavádzania procesov, KPIs, delegovania, mikromanažmentu, nového softwaru atď ?

Nastavovanie procesov vnímam ako nikdy nekončiacu úlohu. Môj recept  znie: Nájdite top ľudí so skúsenosťami a s DNA vašej firmy, ktorí tieto zmeny budú pod vaším vedením realizovať.

Musím sa opýtať: ktorú svoju hru sa hrávaš vo svojom voľnom čase najradšej?

Momentálne Polytopia pre tablety a mobily. Je to „8bitová“ civilizácia, teda strategická hra.

Leave a Reply